6 mars 2013

Tekniska bekymmer

Teknikens under! Behöver tips på hur ni har bra rutiner för uppdatering och säkerhetskopiering. Komma åt internet till lkvisitor, loggar ni in där varje dag, med barens inlogg? Vems? Det tekniska hindrar mig lite. Håller oxå på att klura på att skapa en bok med eleverna. Någon som börjat i dessa tankar? Qnoddarnas värld har jag laddat hem men ej fått till den, vet ej om det funkar helt. Provprogram är för en etta. Har svag elev som skulle kunna testa den men har ej fått till tiden till det.

3 kommentarer:

  1. Roligt att du har napppat på detta. Jag har tyvärr också en hel del tekniska problem med att få igång övningarna. Jag tror det är "barnsjukdomar" i programmet. Jag antar att du vet att det finns en Facebooksida där man får svar på frågor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Har idag öppnat upp några övningar och ska låta en elev testa den:) känns rätt för den eleven.

      Radera
    2. Dock det andra som jag skrev som hindrar mig.

      Radera